Gran Turismo 3 A-Spec
Gran Turismo 3: A-Spec (běžně zkracováno na GT3) je simulátor jízdy / závodní hra pro PlayStation 2. GT3 byla vyvinuta společností Polyphony Digital a vydána společností Sony Computer Entertainment v roce 2001. Hry slouží jako pokračování hry Gran Turismo 2 na původní PlayStation. To se setkalo s ohlasem veřejnosti i kritiky,
odeslání 1,89 milionu kopií v Japonsku, 10 000 v jihovýchodní Asii, 7,14 milionu v Severní Americe a 5,85 milionu v Evropě, celkem 14,89 milionu kopií k 30. dubnu 2008, což z ní dělá nejprodávanější hru v franšíze Gran Turismo. Titul získal v průměru 95 % v souhrnu Metacritic.
Obsah
1 Hratelnost
2 Vývoj
3 Recepce a kritika
4 Soundtrack
4.1 Všechny regiony
Verze 4.2 NTSC-U
4.3 Verze NTSC-J a PAL
5 Drobnosti
6 videí
Hratelnost
Gran Turismo 3: A-Spec je zásadně založen na žánru závodních her. Hráč musí manévrovat s automobilem, aby mohl soutěžit s uměle inteligentními řidiči na různých závodních tratích.
Hra využívá dva různé režimy: Arcade a Simulation.
Arkádový režim byl reorganizován na „fáze“. Tyto etapy se skládají z pěti až šesti tratí shromážděných ze všech dostupných hřišť ve hře, včetně prašných hřišť. Chcete-li postoupit a odemknout další fázi, musí být všechny stopy na scéně dokončeny na obtížnost Easy nebo vyšší.
Poražením jeviště na Normální nebo Obtížné se odemknou další auta pro hru.
Simulační režim má také reorganizované rozložení se strukturovanějším a progresivnějším uspořádáním ras a výzev. Závody se liší od krátkých začátečnických závodů až po vícehodinové vytrvalostní závody a zahrnují závody dirtrally proti soupeři. navíc
autosalony jsou nyní organizovány podle země a poté podle výrobce, což někteří považují za intuitivnější než metoda Sever/Jih/Východ/Západ City používaná u jejího předchůdce. Na druhou stranu je v Gran Turismo 3: A-spec k dispozici mnohem méně vozidel (celkem 187) než Gran Turismo 2 (necelých 620).
To je z velké části přičítáno práci potřebné pro detailnější grafiku, která poskytuje podrobné statistiky pro všechna auta a vydání hry je na počátku životnosti PlayStation 2.
Nově ve franšíze lze získat vozy Formule 1 (F1). Nelze je však zakoupit,
odemknou se pouze vítězstvím ve vytrvalostních závodech nebo určitých mistrovských událostech. V PAL verzi hry jsou k dispozici dva vozy F1, Polyphony001 a Polyphony002. Ve verzi NTSC hry je šest vozů F1, F094/H, F094/S, F686/M, F687/S, F090/S a F688/S. Podle očekávání,
fungují výrazně lépe než ostatní vozidla ve hře, ale opotřebovávají pneumatiky za méně kol než obvykle a hráči si nemohou koupit tvrdší směsi pneumatik, aby to kompenzovali.
Z GT3 je vynechána možnost provádět závodní úpravy na sériových vozech,
odstranění poškození zavěšení a odstranění limitů výkonu na závodech.
Rozvoj
Společnost Polyphony Digital na hře spolupracovala s výrobcem periferií počítačů a herních konzolí Logitech a výsledkem je volant GT Force. Kolo má zpětnou vazbu síly a bylo navrženo speciálně pro GT3.
Demo kopie hry byla představena během PlayStation Festivalu v roce 2000, což hráčům umožnilo řídit Mitsubishi Lancer Evolution V GSR '98 na okruhu v Seattlu po dobu 120 sekund.
Ve srovnání s Gran Turismo 2,
grafika je výrazně vylepšena díky novějšímu hardwaru PlayStation 2, ale počet aut se drasticky snížil kvůli velkému množství práce věnované grafice, struktuře modelování, podrobným statistikám všech aut a vydání hry na začátku PlayStation 2 životnost. Ve hře je asi 187 aut,
v závislosti na regionu disku.
Při vydání byla spuštěna dárková nabídka, která zahrnovala zboží Gran Turismo a značkové oblečení. V Severní Americe mohli vítězové získat jeden den na Skip Barber Racing School nebo platby za auto na měsíc.
Před jeho vydáním,
Společnost Polyphony Digital vydala několik ukázek, které hráčům umožnily zažít obsah, který byl během vývoje považován za dokončený. Všechny mají vypršení časovače a všechny kromě jednoho používaly jako závodní BGM zkrácenou, nedokončenou verzi Mirage od Daiki Kasho.
Recepce a kritika
Gran Turismo 3: A-
Spec se setkal s kritickým ohlasem od herních kritiků. Získala agregované skóre 94,54 % na GameRankings a 95/100 na Metacritic, čímž se zařadila mezi 50 nejlepších všech her na multiplatformním webu a mezi 10 nejlepších titulů pro PlayStation 2. Objevil se na některých seznamech 'Top 100 Games', jako je ten od IGN v roce 2003.
"Hratelnost může být pro mnohé příliš hluboká a obtížná, ale pro její hlavní následovníky je Gran Turismo to nejlepší z digitálního závodění a GT3 bylo zvoleno jako nejlepší." - IGN
Gran Turismo 3 se za první tři dny po vydání prodalo 1 milion kopií. Do července 2006 se prodalo 3.
8 milionů kopií a jen ve Spojených státech vydělal 120 milionů dolarů. Next Generation ji zařadil jako třetí nejprodávanější hru, která byla v této zemi uvedena pro PlayStation 2, Xbox nebo GameCube mezi lednem 2000 a červencem 2006.
Hra také získala prodejní ocenění „Double Platinum“ od Entertainment and Leisure Software Publishers Association (ELSPA), což ukazuje na prodej nejméně 600 000 kopií ve Spojeném království.
Soundtrack
Stejně jako u předchozí a následující hry se i soundtrack ke Gran Turismo 3: A-Spec v jednotlivých herních regionech poněkud liší.
Všechny regiony
zářit -
daiki kasho
fata morgána - daiki kasho
obskurní - daiki kasho
sky scraper - daiki kasho
úderník - daiki kasho
Verze NTSC-U
Jdeš mou cestou? (GRAN TURISMO Remix) - Lenny Kravitz (také v NTSC-J)
Spokojen - 8 zastávek 7
Stop the Rock (Mint Royale Mix) - Apollo Four Fourty
Mad Skillz - Mic Chekka - BT
Break In - CiRRUS
Go Gran Turismo -
Dave Aude
Call It Brisco (A proč ne?) - Elite Force
99 červených balónků (převzato z '99 Luftballons) - Goldfinger
Tak dobře, jak to jde – Grand Theft Audio
Šampion - Grinspoon
Stone Free - Jimi Hendrix
Turbo Lover - Judas Priest
Def Beat - Junkie XL
Crash - Methods of Mayhem
Kickstart My Heart - Mötley Crüe
Nikdy dost - Papa Roach
Super Nova Goes Pop - Powerman 5000
Odhodlání - Raekwon
Dogg's Turismo 3 - Snoop Dogg
She Sells Sanctuary - The Cult
Znovu - Lenny Kravitz
Verze NTSC-J a PAL
Žralok - Jasan
Aisha - Smrt ve Vegas
7 Days In The Sun - Feeder
Buck Rodgers - Feeder
Just A Day - Feeder
Avarice - Grand Theft Audio
Dead Man Leaving - Grand Theft Audio
Probuďte se ve své vlastní mysli - Grand Theft Audio
Sober (Saint US Mix) - Múza
Screw Up (upravená verze pro GT3) - Dozorce
Stompbox (Radio Edit) - Dozorce
Superpohyby - Dozorce
Drobnosti
Přístupem ke kódu hry ve verzích NTSC lze získat Porsche 911 GT3 a Lancia Stratos, které byly ze hry vystřiženy.
Lamborghini NOMAD Diablo GT-1 (JGTC) '00 lze získat ve verzi NTSC-U/C pomocí cheatu.
Modely 911, Diablo a Stratos byly ve verzi PAL zcela odstraněny.
Podržením tlačítek L1+R1 na obrazovce „Select Difficulty“ v Single Race v Arcade Mode,
místo obtížnosti "Hard" je k dispozici obtížnost "Professional", která dává hráči těžší výzvu. (10 kol místo 5, opotřebení pneumatik zapnuto)
Zvukové efekty výběru nabídky jsou znovu použity z předchozí hry Gran Turismo 2.
Poněkud nechvalně známá závada může nastat, pokud nastavíte specifické hodnoty ladění pro určitá auta (obvykle Suzuki ESCUDO Pikes Peak nebo Toyota GT-ONE), aby způsobily kolo, což vozu umožní extrémně rychle zrychlit na 2 147 483 647 mph nebo km/h. . 2147483647 je nejvyšší možná 32bitová hodnota pro binární celá čísla se znaménkem používaná při programování.
Vzhledem k tomu, že auto bude neustále zrychlovat, hráč to uvidí pouze na chvíli, než se hra zhroutí kvůli přetížení datové vyrovnávací paměti.
Gran Turismo 3 je také jedinou hrou Gran Turismo, která má vlastní samostatnou rally licenci doplněnou různými rally testy, přičemž test R-8 slouží jako test „Super licence“.
Všechny ostatní tituly integrují rally testy do běžných licencí (B, A, IA atd.).
Toto je první hra v sérii, která běží v 60fps během závodů.